divendres, 9 de març del 2007

Curso de catalán / Vehículos de época / L'aeroport de Barcelona capta l'atenció de 170000 nous passatgers l'any passat

Curso de catalán
Un total de 20 universitarios de India han recibido, por parte de la Universitat Rovira i Virgili, un curso de lengua y cultura catalana.
Font: QUE
En mig de les campanyes de desprestigi que pateix la nostra llengua a l'Estat espanyol estudiants d'altres països començen a sentir interès per la llengua catalana. Recentment vaig llegir que un grup d'estudiants de català d'un país de l'Est - crec que Txèquia - havien visitat Catalunya i s'havien queixat de l'abandonament que n'em fet els propis catalans. No em de fer cas de les amenaçes ni els udols que provenen de la dreta més rància i espanyolista pel fet que la nostra llengua intenti recuperar el lloc que les prohibicions van deixar tocada. Em de fer-la servir més i si a un senyor del PP no li agrada que s'hi possi fulles.
Vehículos de época
La 49 edición del rally Internacional de Cotxes d´Època Barcelona-Sitges reunirá el próximo día 18, casi un centenar de vehículos anteriores a 1924
Font: QUE

Llàstima, el meu cotxe només en té 4 anys. No em deixaran participar. Bromes apart, haig de dir que té molt de mèrit mantenir en ordre de marxa vehicles de vuitanta anys quan hi ha cotxes amb molts menys anys que s'arrosseguen.

L'aeroport de Barcelona capta l'atenció de 170000 nous passatgers l'any passat
L'aeroport de Barcelona va atraure 170000 nous passatgers l'any passat amb la possada en marxa de cinc noves rutes intercontinentals (tres de passatgers i dues de càrrega), va informar ahir el Comité de Desarrollo de Rutas Aéreas. Fonts de l'aeroport de Barcelona van afirmar que l'inici de la T-Sud (a finals de 2008 o principis de 2009) duplicarà els llocs de feina directes anuals i passarà dels 120000 als 200000 llocs indirectes. D'altra banda el secretari de Mobilitat de la Generalitat va destacar que "Barcelona no pot renunciar a res".
Font: QUE
Es ben curiòs que el Prat augmenti de passatgers malgrat que Iberia hagi eliminat vols i AENA sembla no tenir uns plans gàire clars per gestionar el Prat. AENA ha decidit centralitzar tota l'operativitat a Madrid. Ara es parla de la T-SUD i tres aliançes opten a ocupar les noves instal·lacions. Una d'elles està encapçalada per Iberia. Personalment crec que no se li hauria de concedir a aquest grup ja que Iberia vol convertir el Prat en un aeroport menor que servirà de base a la seva filial Click Air. Crec que el grup que ofereix més garanties es el que encapçala Lufthansa, una companyia de primera línia, a diferència de Click Air, i que té plans d'expansió mentre que Iberia està en fase de centralització a Barajas.