dilluns, 30 de juliol del 2007

ENDESA

Davant la ineficàcia d'Endesa i d'altres companyies de serveis, així com de la nefasta gestió de les infraestructures catalanes en mans de companyies espanyoles privades com Endesa o públiques com AENA i RENFE cal que el Govern català deixí de banda l'actitut actual i faci un cop de força prenent el control d'aquestes infraestructures vitals per a la nostra economia. En efecte, estic demanant que la Generalitat agafi el control d'aquestes companyies i possi al capdavant a gestors capacitats. Normalment d'això s'en diu nacionalització i molts Estats prenent el control de companyies privades que no beneficien el territori o que son gestionades de forma fraudulenta. L'Estat espanyol va fer això amb els ferrocarrils fins que va crear el que ara diem RENFE. La pròpia Endesa, privatitzada pel nefast govern Aznar havia estat una companyia de l'Estat que es va apoderar de la llavors privada FECSA. Endesa en els últims 15 anys no ha fet cap millora en les seves instalacions de Catalunya i aquests dies em pogut veure les conseqüències.

Llegeixo que el ministre d'Indústria Joan Clos donarà explicacions al Parlament espanyol del perqué de les apagades. Igualment els consellers d'Indústria i d'Interior de la Generalitat faran el mateix al Parlament. Zapatero vindrà a, segons diuen, evitar que el tema s'en vagi de mare des del punt de vista polític. Rajoy ha dit les rucades habituals i li convindria estar callat, va ser el seu partit qui va nomenar al cretí de Pizarro - amic d'Aznar i "patrono" de la fundació de demagògia ultra FAES que crea les rucades que diuen els dirigents del PP - president d'Endesa i la va privatitzar. Pizarro ara està "missing", deu estar buscant una Constitució ben gruixuda on amagar-se i no haver de donar la cara i demanar perdó. Aquests que parlaven de OPAs a la catalana com una mena d'acte criminal deuen estar avergonyits havent demostrat com es gestiona una empresa a la forma franquista que és el mateix que fer-ho amb el cul. El petit funcionari franquista Pizarro pot seguir amagat a la seva cova i si no surt mai més millor, però, si us plau, que el facin plegar i possin un gestor capaç, no a l'amic del "expresidente".


Ante la ineficacia de Endesa y otras compañías de servicios, así como de la nefasta gesstión de las infraestructuras catalanas en manos de compañías españolas privadas como Endesa o públicas como AENA y RENFE es necesario que el Gobierno catalán dejé de lado su actitud actual y de un puñetazo en la mesa tomando el control de estas infraestructuras vitales para nuestra economía. En efecto, estoy pidiendo que la Generalitat tome el control de estas compañías y ponga al frente a gestores capacitados. Normalmente de eso se dice nacionalización y muchos Estados tomando el control de compañías privadas que no benefician el territorio o que son gestionadas de forma fraudulenta. El Estado español hizo eso con los ferrocarriles hasta que creó la compañía que ahora decimos RENFE. La propia Endesa, privatizada por el nefasto gobierno Aznar había sido una compañía del Estado que se apoderó de la empresa privada FECSA. Endesa en los últimos 15 años no ha hecho ninguna mejora en sus instalaciones de Catalunya y estos días hemos podido ver las consecuencias.


Leo que el ministro de Industria Joan Clos dará explicaciones en el Parlamento español del porqué de los apagones. Igualmente los consejeros de Industria y de Interior de la Generalitat harán el mismo al Parlamento. Zapatero vendrá a, según dicen, evitar que el tema se en descontrole desde el punto de vista político. Rajoy ha dicho las burradas habituales y le convendría estar callado, fue su partido quien nombró al cretino de Pizarro - amigo de Aznar y "patrono" de la fundación de demagogia ultra FAES que crea las burradas que dicen los dirigentes del PP - presidente de Endesa y la privatizó. Pizarro ahora está "missing", debe estar buscando una Constitución muy gruesa donde esconderse y no tener que dar la cara y pedir perdón. Estos que hablaban de OPAs a la catalana como una espècie de acto criminal deben estar avergonzados habiendo demostrado como se gestiona una empresa a la forma franquista española que es lo mismo que hacerlo con el culo. El pequeño funcionario franquista Pizarro puede seguir escondido a su cuéva y si no sale nunca más mejor, sin embargo, si que deberían cesarlo y poner un gestor capaz, no al amigo del "expresidente".