dijous, 5 de juliol del 2007

Euros / Clickair

He sentit queixar-se a molta gent de les monedes d'1 i 2 céntims d'euro. Cert és que sempre queden al moneder i que moltes vegades ens trobem que o no ens tornen el céntim o els dos céntims d'euro amb l'excusa que no en tenen. Aixó és un petit extra que aporta guanys a moltes botigues. Però ara imaginem que es pren la messura de suprimir-les. Per començar es produïria un arrodoniment a l'alça i per tant un encariment dels preus. Recordem que quan va fer-se el canvi de moneda cap a l'euro els preus varen pujar, a vegades de manera excessiva. Va haver alguns llestos que van mantenir la xifra desplaçant la coma com el que costava 120 pessetes i d'un dia a l'atre va passar a costar 1.20, 80 pessetes de diferència. Si us plau, val més continuar com estem ja que l'altra possibilitat ens pot sortir més cara.


Hay empresas que creen que con propaganda taparán las críticas. Un ejemplo es Clickair, empresa filial de Iberia. Esta empresa comparte los códigos con Iberia de manera
que los viajeros nunca saben si volarán con una o con otra. Pero eso carece de importancia si el avión te lleva a tu destino. El problema es que Clickair tiene su base en Barcelona pero carece de oficinas en esta ciudad. Si se produce algún problema con esta compañía en el Prat no tienes a donde dirigirte, se te deriva a Iberia, empresa matriz, pero allí te derivan a Clickair. En pocas palabras, si el vuelo sale ningún problema pero si no sale te jodes. Ya pueden poner los billetes a precios muy bajos si luego los aviones no salen a su hora es muy probable que los viajeros la próxima vez rehuyan esa compañía.